فعالیت کانون های مساجد در طرح قرآنی ۱۴۵۵ ارزیابی می شود 

فعالیت کانون های مساجد در طرح قرآنی ۱۴۵۵ ارزیابی می شود 

تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: یکی از فعالیت های مورد ارزیابی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما، طرح قرآنی ۱۴۵۵ است بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با مراجعه به این سامانه و شرکت در این طرح قرآنی ۳۰۰ امتیاز کسب کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به آغاز طرح قرآنی 1455، گفت: این طرح قرآنی یک طرح کشوری مشترک با شبكه قرآن و معارف سيما است که امسال با شعار قرآن، امید و زندگی برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: یکی از فعالیت های مورد ارزیابی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما، طرح قرآنی 1455 است بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با مراجعه به این سامانه و شرکت در این طرح قرآنی 300 امتیاز کسب کنند.


وی بیان کرد: این طرح با محوریت حفظ موضوعی آيات قرآن كريم که اجرای آن از امروز آغاز شده و تا 12 شهریور ادامه دارد.


خوبی زاده ادامه داد: اجرای طرح قرآنی 1455 به مدت 10 هفته است و هر هفته با محوريت یک آيه يا عبارت از قرآن كريم اجرا می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: ائمه جماعات و اساتيد می توانند به صورت حضوری يا در فضای مجازی نسبت به برگزاری جلسات آموزشی، تفسير و تبيين آيات و به شکل هفتگی اقدام کنند.


وی با اشاره به این که اين طرح قرآنی به صورت جشنواره و مسابقه پيامكی اجرا می شود، اظهار کرد: شماره سامانه پيامكی  300004444 است و روزانه به هر یک از  10 نفر منتخب جوايزی به مبلغ ۲ میلیون اهداء می شود.


خوبی زاده اضافه کرد: رشته های جشنواره شامل فيلم كوتاه، خوشنويسی، نقاشی، شعر، داستان نويسی، گرافیک (طراحی پوستر)، محصولات چند رسانه ای ( فيلم موبايل از تلاوت و مفاهيم آيه، عكس نوشت، كليپ يا نماهنگ ) است كه اعضای كانون ها پس از ورود به سامانه فهما می توانند نسبت به انتخاب رشته و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: پايگاه اطلاع رسانی طرح bachehayemasjed.ir و qurantv. Ir/qbesharat و آدرس فضای مجازی @qbesharat است و فايل های مرتبط ( متن آيات، تفسير و ... ) در اين سامانه ها بارگذاری می شود.

خوبی زاده در خاتمه ضمن دعوت از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برای شرکت در طرح قرآنی 1455، تاکید کرد: قطعا اجرای طرح های اینچنینی می تواند با ایجاد رقابت سالم زمینه ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه را فراهم کند.

پایان پیام/ 586